loading...
خانه خبر(جی 10)
آخرین ارسال های انجمن
دانشجویان پزشکی بازدید : 49 جمعه 16 مرداد 1394 نظرات (0)

خانه خبر: طبق برآوردهای انجام‌شده، تاکنون 700 نفر از شهروندان آلمانی این کشور را ترک کرده و به داعش پیوسته‌اند. ولفسبورگ از جمله شهرهای آلمان است که طی چند سال اخیر تعدادی زیادی از جوانان مسلمان آن به عضویت داعش درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ماه آگوست سال گذشته بود که ابراهیم درنهایت به ماهیت خطرناک زندگی در حکومت داعش پی برد. این پزشک 26 ساله آلمانی – تونسی اهل شهر ولفسبورگ، درون یکی از زندان‌های مخوف داعش در یکی از مراکز اعدام این گروه در نقطه‌ای در سوریه اسیر شده بود. او مجبور بود صدای زندانیانی را بشنود که در سلول‌های کناری سرشان از تنشان جدا می‌شد.

او با یادآوری آن روز می‌گوید: صدای سلول‌های کناری مثل این بود که یک گربه زیر چرخ‌های ماشین در حال له شدن است. سپس اعضای داعش جسدهای خونی و بدون سر را داخل سلول ابراهیم انداختند تا هم او را ترسانده و هم سرنوشتش را برای او گوشزد کنند. بدتر این بود که سرهای جداشده نیز پس از چند دقیقه داخل سلول ابراهیم انداخته شد. آن زندانیان نیز همچون ابراهیم به اتهام جاسوسی علیه داعش دستگیر شده بودند.

بنا به گفته خودش، او نیز در صف انتظار چنین روش اعدامی بود اما به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. او به آلمان بازگشت و خود را تحویل مقامات امنیتی داد؛ جایی که چند ماه پیش‌تر به‌عنوان یک عضو جدید به داعش پیوسته بود. چند روز پیش او به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی در دادگاه شهر سیلو حاضر شد تا به سؤالات پاسخ دهد. او چند هفته پیش در زندان و در اولین مصاحبه‌اش با یکی از نشریات این کشور پس از بازگشت گفت: زندانی بودن در آلمان را به آزادی صوری در ساختار خلافت داعش ترجیح می‌دهم. داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. او قول داده تمام مشاهدات خود از داعش را طی جلسات آتی دادگاه بازگو کند.

ابراهیم اوایل تابستان سال گذشته از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شد. تروریست‌های داعش از نقاط مرزی ترکیه او را به همراه چند نفر دیگر سوار بر خودرویی کرده و به اردوگاهی برای اعضای جدید داعش در شهر جرابلس منتقل کردند.

طبق برآوردهای انجام‌شده، تاکنون 700 نفر از شهروندان آلمانی این کشور را ترک کرده و به داعش پیوسته‌اند. پروفسور پیتر نیومن از دانشکده سلطنتی لندن در این زمینه می‌گوید: تمام اروپا منتظر بازگشت این‌گونه افراد است تا در رسانه‌ها حاضر شده و مشاهدات خود از دنیای ساخته شده داعشی ها را بیان کنند. داستان ابراهیم در واقع شبیه به داستان بسیاری از مسلمانان آلمانی است که به داعش پیوسته‌اند. والدین تونسی او در دهه 70 میلادی برای کار در شرکت فولکس‌واگن به شهر ولفسبورگ مهاجرت کردند. هنگامی‌که در مدرسه گرامر ولفسبورگ پذیرفته شد، رویای شروع دوره‌ای جدید در زندگی‌اش را در سر داشت.

اما ابراهیم نتوانست با موفقیت مدرکش را بگیرد. او در حالی به تحصیل در این مدرسه پایان داد که کمترین رتبه را داشت. او که به‌هیچ‌وجه شبیه والدینش نبود و تقیدی به اصول اسلام نداشت، از مواد مخدر استفاده می‌کرد، به‌شدت سیگار می‌کشید، از مشروبات الکلی استفاده می‌کرد و درنهایت به‌عنوان یک ماساژور کارش را شروع کرد. در بحبوحه این کارها او به عضویت حزب دموکراتیک اجتماعی آلمان نیز درآمد.

ولفسبورگ از جمله شهرهای آلمان است که تعدادی زیادی از جوانان مسلمان آن به عضویت داعش درآمده‌اند. ابراهیم یکی از آن‌همه افرادی بود که توسط یاسین قصیفی به عضویت داعش درآمد. بنا به گفته ابراهیم، یاسین هم‌اکنون قاضی یکی از دادگاه‌های شریعت داعش در سوریه است. در آن زمان قصیفی مسئول یارگیری داعش در مسجد دیتیب در ولفسبورگ بود. ابراهیم از او به‌عنوان یک مبلغ منحرف و فاسد یاد می‌کند. او می‌گوید قصیفی بسیاری از جوانان این شهر را با وعده‌های پوچی مثل داشتن ماشین‌های لوکس و داشتن چهار همسر به سمت داعش کشاند. او در مصاحبه چند هفته پیش از زندان گفت: حتی اگر گروه‌های موسیقی آمریکایی نیز چنین وعده‌هایی به من می‌دادند، جذب آن‌ها می‌شدم.

همچون بسیاری دیگر از افراد طی چند سال گذشته، ابراهیم اوایل تابستان سال گذشته از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شد. تروریست‌های داعش از نقاط مرزی ترکیه او را به همراه چند نفر دیگر سوار بر خودرویی کرده و به اردوگاهی برای اعضای جدید داعش در شهر جرابلس منتقل کردند. اما پیش از آغاز آموزش، اعضای داعش نسبت به عضویت او در یک حزب سیاسی شک کرده و گمان بردند وی برای جاسوسی به آن‌ها پیوسته است. سپس او را دستگیر کرده و به زندان انداختند.

او می‌گوید تنها دلیلی که باعث اعدام نشدن او شد، قصیفی بود که او را شناخت و رأی بر بی‌گناهی‌اش داد. چند روز پس از آزادی، از او خواسته شد یکی از اعضای زخمی داعش را برای مداوای بیشتر به بیمارستانی در ترکیه ببرد. او به‌محض ورود به ترکیه، فرار کرد و عازم آلمان شد. او درحالی‌که سرش را پایین انداخته و می‌گوید فریب داعش را خورده، قصد دارد از جلسات دادگاه استفاده کرده و به جهان ماهیت کثیف داعش را نشان دهد.

 

 


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت تفریحی و خبری خانه خبر (جی10) خوش آمدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20730
  • کل نظرات : 271
  • افراد آنلاین : 300
  • تعداد اعضا : 3948
  • آی پی امروز : 642
  • آی پی دیروز : 466
  • بازدید امروز : 3,421
  • باردید دیروز : 2,002
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,421
  • بازدید ماه : 3,421
  • بازدید سال : 290,168
  • بازدید کلی : 9,717,523
  • کدهای اختصاصی
    خانه خبر