loading...
خانه خبر(جی 10)
آخرین ارسال های انجمن
دانشجویان پزشکی بازدید : 73 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)
شکی نیست که دنیای مدرن و تکنولوژی مزایای بسیاری داشته و تاثیر آن را می توان در تمام سطوح زندگی انسان و بالا رفتن استانداردهای زندگی بشری مشاهده نمود، اما همین تکنولوژی ها آثار مخربی بر روی بخش هایی از زندگی ما ایجاد کرده که هر روزه با آنها درگیریم؛ مهمترین بخش این تاثیرات منفی را می توانیم بر روی محیط زیست‌مان مشاهده کنیم که مستقیما بر روی سلامت انسان اثر گذار است، همچون آلودگی صوتی و آلودگی هوا ناشی از اتومبیل هایی که حمل و نقل ما را ساده کرده و یا آلودگی آب ها که تاثیر آن را مستقیما در کاهش آب شرب سالم و غیر مستقیم بر روی تمام مواد غذایی مصرفی مان شاهد هستیم.


در همین راستا  آنچه امروزه به مصرف محصولات ارگانیک و سبز مشهور شده را می توان گامی در بازگشت به کشت و پرورش مواد غذایی پاک و سالم همانطور که نیاکانمان بدور از آلودگی های ناشی از تکنولوژی و مدرنیته تولید کرده اند، دانست.

با روشن تر شدن ضررهای سموم شیمیایی و آنتی بیوتیک ها که در سال های گذشته بعنوان راهکاری ساده درجهت پرورش و رشد مواد غذایی به یک عادت نزد تولید کنندگان تبدیل شده بود، هر روز هواداران استفاده از این نوع محصولات سبز بیشتر می شوند. شما نیز احتمالا اصطلاح ارگانیک یاسبز را در کنار سبزیجات، انواع میوه ها، مرغ و ماهی و گوشت قرمز دیده اید. گسترش روز افزون تولید این محصولات که با قیمتی بیشتر از محصولات تولید شده غیر ارگانیک عرضه می شوند تاییدی است بر لزوم بازگشت به سنت گذشتگان در مصرف مواد طبیعی و سالم.

یکی از این بخش ها تولید و پرورش مرغ سبز می باشد. در همین راستا شرکت الماس سبز خزر تولید کننده مرغ سبز چیک چیک با شعار "خوردن شبیه آن چیزی که نیاکانمان مصرف میکردند" حدود 6 سال پیش با نگاهی ویژه جهت حفظ و ارتقا کیفیت سلامت اقشار مختلف جامعه با تیمی از متخصصین این عرصه تاسیس شد. در ادامه به بررسی مختصر از چرایی لزوم استفاده از مرغ سبز و نحوه تولید آن در این مجتمع می پردازیم.

بی تردید شما نیز از پزشکان شنیده اید که هنگام بیماری از مصرف خودسرانه دارو اجتناب نموده و بویژه زمانی که دچار یک سرماخوردگی ساده می شوید آنتی بیوتیک مصرف نکنید، این مسله از آنجا ناشی میشود که بدن انسان با مصرف این قبیل داروها (آنتی بیوتیک) نسبت به آن مقاوم شده و در زمانی که واقعا نیاز به استفاده از آن دارید دیگر اثر بخشی لازم را نخواهد داشت و درنتیجه می بایست داروهای قویتر مورد استفاده شخص جهت بهبود بیماری و بازیابی سلامت قرار گیرد.

این موضوع هنگام استفاده از مواد غذایی اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

سلامت خانواده با مرغ بدون آنتی بیوتیک

هنگامی که شما جهت رفع نیاز بدنتان به پروتئین سراغ گوشت می روید و تازه می کوشید تا با استفاده از گوشت سفید از مضرات گوشت قرمز دوری کنید، کافی است تا تولیدکننده مرغ مصرفی شما باتوجه به خطرات دوران پرورش طیور و پرندگان جهت حفظ سلامت آنها از انواع داروها و بخصوص آنتی بیوتیک استفاده کند، به این ترتیب شما که کوشش می کردید جهت حفظ سلامت خود تمام اصول پزشکی را رعایت کرده و از مصرف خودسرانه دارو نیز اجتناب نموده اید، بی اطلاع از شرایط پرورش گوشت مصرفی تان، بدنتان را در برابر این عارضه خطرناک (مقاوم شدن در برابر آنتی بیوتیک) قرار داده اید.

در حالی که در تولید مرغ سبز در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع داروهای آنتی بیوتیک و آنتی کوکسیدیوز، به هیچ یک از صورتهای تزریقی، آشامیدنی و یا در دان مصرفی، استفاده نشده است.

در واقع مصرف بی رویه، نامناسب یا بیش از حد آنتی بیوتیک ها سبب گسترش مقاومت میكروبی می شود؛ میكروب ها با ایجاد ژن مقاوم در برابر آنتی بیوتیك ها، این مقاومت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می كنند و حتی این ژن مقاوم می تواند از یك گونه میكروبی به گونه دیگر انتقال یابد. اینجاست كه با وجود تجویز آنتی بیوتیک در مقادیر بالا نه تنها نتیجه ای حاصل نمی شود بلكه عوارض جانبی بیشتری بر جای گذاشته و عفونت پایدار می ماند. اهمیت مسأله مقاومت میكروبی به قدری است كه شعار روز جهانی بهداشت در یکسال "مقاومت به داروهای ضدمیكروبی، یك تهدید جهانی" انتخاب شده بود.

مدیریت و پرورش مرغ های بدون آنتی بیوتیک بسیار حساس و دقیق است؛ زیرا باید ظرف مدت ۴۵ روزی که قرار است پرورش یابند، به هیچ وجه بیمار نشوند تا مرغداران مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنها نباشند.

به صورت کلی عوامل زیر در بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ بدون آنتی بیوتیک چیک چیک تاثیر گذار هستند:

  • بالا رفتن هزینه تمام شده دان مصرفی به دلیل استفاده از نهاده های مرغوب
  • بالا رفتن ضریب تبدیل خوراک بدین معنی که برای تولید هر کیلو گرم گوشت مرغ سبز، دان بیشتری مصرف می گردد.
  • بالا رفتن درصد تلفات به دلیل عدم استفاده از آنتی بیوتیک در مرغداری هایی که مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند.
  • افزایش هزینه های مدیریتی و کارگری به دلیل حساس بودن نوع پرورش
  • هزینه های کشتار و بسته بندی در کارگاه اختصاصی مرغ بدون آنتی بیوتیک چیک چیک
  • هزینه های سربار توزیع و پخش مرغ بدون آنتی بیوتیک چیک چیک

سلامت خانواده با مرغ بدون آنتی بیوتیک

در هر دوره پرورش پانصد هزار قطعه تولید می کنیم. از بستر تخصصی برای مرغ ها استفاده می شود که از بیمار شدن مرغ ها جلوگیری می کند. بستر در طول دوره پرورش همواره باید مناسب باشد و خیسی آن در کمترین حالت ممکن باشد.که باعث تمیز ماندن مرغ می شود و مشکلات آلودگی پایین می آید چون آلودگی پر در طیور باعث بروز آلودگی های پوستی و به دنبال آن آلودگی در محوطه بطنی می شود.

هوادهی مناسب در طول دوره پرورش مخصوصا در روزهای آخر پرورش، که اکسیژن رسانی صحیح سبب کاهش عوارض آسیت و خونریزی در گله می شود.

هوادهی و روشنایی و دیگر شرایط پرورش مرغ کاملا متفاوت با مرغ معمولی می باشد و در کیفیت گوشت تولیدی تاثیر بسزایی دارد. دان مصرفی برای مرغ ها بدون آنتی بیوتیک است. سالن های پرورش مرغ پس از هر دوره پرورش زیر نظر دکتر دامپزشک و مسئول فنی ضدعفونی می شوند تا برای دوره ی بعد آماده شوند.

جهت دوری از این مسله و حفظ سلامت خود و خانواده و بویژه کودکان تان می توانید مصرف مرغ سبز را در رژیم غذایی تان جایگزین مرغ های عادی نموده و جذب پروتئینی سالم از گوشت سفید را برای بدن خود به ارمغان آورید.

سلامت خانواده با مرغ بدون آنتی بیوتیک

در همین راستا شرکت الماس سبز خزر بزرگترین تولید و توزیع کننده مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک تمام سعی خود را در جهت سلامت گوشت مرغ برای مصرف کننده قرار داده است و نیز با شرایط بسیار دشوار پرورشی در کشورمان و شیوع انواع بیماری ها نظیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان و برونشیت و... با بکار گیری نیروهای متخصص و کارشناس و گروه تحقیقاتی جهت بهبود مدیریت و قرنطینه در مزارع پرورش مرغ توانسته است محصولی بدون بکار بردن ترکیبات پر خطر در طول دوره پرورش تولید نماید و گامی بزرگ جهت سلامت مصرف کننده بردارد و محصولی بنام مرغ سبز چیک چیک را عرضه نماید.

شما عزیزان جهت آشنایی با سبد محصولات تولیدی این شرکت می توانید به سایت www.greenhen.ir مراجعه نمایید.

خبرنگار: بهمن پناهی نیکو
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت تفریحی و خبری خانه خبر (جی10) خوش آمدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20730
  • کل نظرات : 271
  • افراد آنلاین : 162
  • تعداد اعضا : 3948
  • آی پی امروز : 446
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 3,737
  • باردید دیروز : 1,292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 10,147
  • بازدید ماه : 40,457
  • بازدید سال : 282,882
  • بازدید کلی : 9,710,237
  • کدهای اختصاصی
    خانه خبر